Alla inlägg den 24 april 2010

Av Den namnkunniga - 24 april 2010 19:24

Nu har jag startat ännu en blogg.  Hade börjat på en annan portal men jag fick fel adress - det blev den jag hade använt som användaradress. Har försökt ta bort bloggen och börja på nytt men ännu inte lyckas. Bloggplatsen är jag dock mer van vid.


Jag har alltså tänkt skriva om namn, vad de betyder, deras ursprung, hur många som heter så etc. Det kan också bli så att jag kommer att skriva om namnets numerologiska värde, då jag är intresserad av och har en del kunskaper i just numerologi. Jag hoppas att det kan bli något som kan upplevas som intressant och givande.


Jag lägger tonvikten vid förnamn men ibland förekomer ju ett namn både som för- och efternamn. En del "utpräglade" mansnamn kan också kvinnor ha och säkert också tvärtom.


Jag går efter de namn som finns i almanackan just nu.


Välkomna hit!

Av Den namnkunniga - 24 april 2010 14:00

 Vega är ett arabiskt ord och namnet på en stjärna i Lyran.  Namnet blev populärt genom A E Nordenskiölds fartyg Vega efter den lyckade nordöstpassagen 1878-79.


Aktuellt från SCB:


Efternamn

  • Det finns 92 personer som har efternamnet Vega.

Förnamn

  • Det finns 1419 kvinnor som har förnamnet Vega. Av dessa har 768 namnet Vega som tilltalsnamn.
  • Det finns 15 män som har förnamnet Vega. Av dessa har 3 namnet Vega som tilltalsnamn.

Numerologiskt värde:

Vega (8): Här finns mycket energi och du gillar nog att tänka storskaligt. Det är "i den stora sammanhangen" du trivs bäst. Du utstrålar viss auktoritet men kan vara diplomatisk och troligen en bra chef och förbild om du vill. Men du kan också bli dominant så detta är något du bör tänka på och att ha ett gott omdöme, både privat och i affärer.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Regler för bloggen

Vill bara ha kommentarer som har med inlägget att göra, eller något om namn. Annat riskerar att tas bort!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Meddelanden till mig


Ovido - Quiz & Flashcards